Omavalvontasuunnitelma

Omavalvonnan tavoitteina ovat palvelun asianmukaisuuden ja laadun varmistaminen, asiakasturvallisuuden takaaminen sekä lainmukaisuuden varmistaminen.

Palveluntuottajan ja palveluyksikön perustiedot

Yritys: Rosmarilla

Palveluyksikön nimi: Rosmarilla

Y-tunnus: 2166266-0

Yrityksen ja palveluyksikön osoite: Korpinkatu 16, 04230 Kerava

  • Palvelut, toiminta-ajatus ja toimintaperiaatteet

Rosmarilla tarjoaa palveluyksikössään hierontaa suoraan yksityisasiakkaille. Palveluyksikkö on erikoistunut tavanomaisen hieronnan ohella purentalihashierontaan sekä raskausajanhierontaan. Yksikön toiminta-ajatuksena on tarjota laadukkaita ja asiakaslähtöisiä palveluja, jotka tukevat asiakkaiden hyvinvointia, jaksamista ja terveyttä. Palveluja tarjotaan palveluyksikön vastaanotolla.

Vastuuhenkilö: Saila Päivinen, koulutettu hieroja, saila@rosmarilla.fi

  • Palveluiden laatu

Laadunvalvontaa toteutetaan seuraamalla asiakaspalautetta ja tekemällä niiden perusteella kehittäviä toimenpiteitä. Laadunvalvontaa tehdään jatkuvasti.

Palveluyksikön työskentelee koulutettu terveydenhuollon ammattilainen, koulutettu hieroja. Hieroja käy täydennyskoulutuksissa ylläpitäen omaa osaamistaan. Potilasturvallisuus varmistetaan käyttämällä ammattikäyttöön tarkoitettua välineistöä ja käyttämällä niitä vain siihen suunniteltuihin tarkoituksiin, huolehtimalla päivittäisestä tilojen hygieniasta, asettamalla laitteet käyttökieltoon tarpeen vaatiessa.

  • Asiakkaan ja potilaan asema ja oikeudet

Asiakkaiden ja potilaiden pääsy palveluihin varmistetaan tarjoamalla selkeät yhteystiedot ja sopimalla tapaamiset henkilökohtaisesti. Ajanvaraus voidaan tehdä puhelimitse tai sähköpostitse arkipäivisin. Verkkosivusto sisältää yksityiskohtaiset tiedot yrityksen tarjoamista palveluista. Asiakkaalla on mahdollisuus perua jo varattu aika veloituksetta 24h ennen hoidon alkamista. Muussa tapauksessa varattu tai perumaton aika veloitetaan. Sairaustapaukset tarkastellaan tapauskohtaisesti. Varatun ajan muutos ja peruminen tapahtuu joko puhelimitse/viestillä 0405623956.

Hoitosuunnitelma esitetään potilaalle ensimmäisellä vastaanottokerralla, ja sitä täydennetään hoitokertojen yhteydessä sovitusti. Asiakkaalla ja potilaalla on mahdollisuus vaikuttaa hoitosuunnitelmaan, saada lisätietoa tehtävistä hoitotoimenpiteistä ja esittää toiveita. Kaikki hoitotoimenpiteet tehdään asiakkaan suostumuksella. Hoitokertomukset kirjataan manuaalisti.

Jos potilas kokee tulleensa väärin hoidetuksi tai kohdelluksi, hänen tulee olla yhteydessä palveluyksikön vastuuhenkilöön.

  • Reklamaatioiden käsittely

Asiakkaiden ja potilaiden reklamaatiot käsitellään viivytyksettä viimeistään kolmen viikon kuluessa. Näiden käsittelystä vastaa palveluyksikön vastuuhenkilö.

  • Henkilöstö

Palveluyksikössä toimii yksi Valviran Julkiterhikkiin rekisteröity koulutettu hieroja, joka kouluttautuu mahdollisuuksien mukaan jatkokoulutuksissa.

Hän on käynyt vähintään EA1-tason ensiapukoulutuksen. Hänellä on tiedossaan palovaroittimien, sähköpääkeskuksen, yksikön vesisulun sijainnit sekä pää- ja varapoistumistiet.

Potilastietojen käyttö tapahtuu tietoturvan, lakien ja asetusten mukaisesti henkilökohtaisesti. Jokaiselle potilaalle tehdään henkilökohtainen hoitosuunnitelma ja käyntikirjaukset, jotka kirjataan manuaalisti.

  • Toimitilat- ja välineet

Hoitotila on noin 13m². Asiakkaalla on pääsy wc-tilaan. Ulko-ovi pidetään sisältä lukittuna ulkopuolisten häiriöiden varalta.

Hoitotilan yksityisyys on suojattu visuaalisesti muilta asiakkailta. Hoitotilassa on sähköinen hoitopöytä sekä apuvälineitä kuten imukuppeja ja faskiarautoja.

Lisäksi on harjoitteluvälineitä, kuten joogamattoja, -tiiliä, -bolstereita ja -vöitä sekä faskiarullia ja -palloja.

Palveluyksikössä työskentelevä tarkistaa ja huolehtii päivittäin työvälineidensä kunnosta, työtilojen siisteydestä ja hygieenisyydestä sekä poistumisteiden esteettömyydestä.

Palveluyksikössä on palovaroitin.

  • Asiakas- ja potilastietojen käsittely ja tietosuoja

Asiakkaan perustietoja käsitellään tietosuojaselosteessa esitetyllä tavalla. Potilastietoja käsitellään manuaalisti ja tietoja säilytetään lukitussa kaapissa.

  • Säännöllisesti kerättävän ja muun palautteen huomioiminen

Asiakkaita kehotetaan antamaan palautetta ja arviointeja (mm. Google sekä Facebook) ja sitä pyydetään säännöllisesti.

  • Julkaiseminen, toteutumisen seuranta ja päivittäminen

Jos omavalvontasuunnitelmassa havaitaan puutteita, tulee ne korjata kahden viikon kuluessa virheiden havaitsemisesta.

Omavalvontasuunnitelma on hyväksytty 8.11.2024. Laatijana Saila Päivinen, Rosmarilla